Op dit moment wordt er misschien wel meer dan ooit gezocht naar recruiters en recruitment marketeers. Iedereen heeft immers moeite met het vervullen van vacatures en laten wij daar nou juist goed in zijn. Als je werkt binnen het recruitment vak, krijg je ongetwijfeld heel wat verzoeken op LinkedIn met functies die wellicht wel bij jou passen. Maar heb je er wel eens over nagedacht om àl die verschillende jobs aan te nemen? Nee, niet tegelijkertijd natuurlijk, maar als interim recruitment professional bij YOBZ kun je toch in een periode verschillende opdrachten doen en dus verschillende jobs aannemen. Om je een beeld te geven van wat het inhoudt om als interim recruiter bij YOBZ aan de slag te gaan, vertelt Ellen in deze blog hoe zij het werken bij YOBZ tot nu toe ervaren heeft.
Hi! Ik ben dus Ellen. Sinds april 2021 werk ik als interim recruitment professional bij YOBZ. Je hebt me wellicht wel eens voorbij zien komen op LinkedIn of het Instagram kanaal van YOBZ om te vertellen over mijn ervaringen als interimmer. Gemist? Maakt niet uit! Ik vertel je met alle plezier over het werken bij YOBZ.
In mijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging had ik een aantal wensen voor mijzelf opgesteld. Ik wilde mij graag verder ontwikkelen en wilde verschillende organisaties leren kennen. Maar goed, dat is lastig als je in vaste dienst ergens gaat… toch? Nou, niet dus!
Je persoonlijke en professionele ontwikkeling
Wat me telkens weer positief verrast, is de aandacht die er bij YOBZ is voor zowel persoonlijke als professionele ontwikkeling. Er wordt veel geïnvesteerd in trainingen, externe coaching, intervisies, carrièrebuddies en er is zelfs de YOBZ Academy. Leuk om te weten: de YOBZ Academy heb ik inmiddels samen met een aantal andere collega’s afgerond. Super leerzaam en ook erg gezellig om met collega’s samen te ontwikkelen.
Daarnaast ontwikkel je jezelf ook op meerdere vlakken doordat je verschillende soorten opdrachten doet bij verschillende organisaties. Je doet nieuwe kennis op, vergroot je netwerk, en hebt binnen no time een dijk van een cv. Met mijn eerste opdracht heb ik een bijdrage mogen leveren aan de Nieuwe Winkelorganisatie bij Jumbo Supermarkten in mijn tweede opdracht hield ik mij bezig met de Employer Branding van Rituals en inmiddels zit ik op mijn derde opdracht om heel recruitment en Employer Branding op te zetten bij BME Bouwmaten. Super gaaf en ik leer elke dag!
Je hebt enorm veel vrijheid, maar ook zekerheid
Waar ik zo ontzettend blij mee ben, is dat je bij YOBZ de vrijheid krijgt om zelf richting te geven aan je opdracht, aan je ontwikkeling en dus ook aan jouw groeipad. Je kunt jezelf uitdagen, maar wordt niet aan je lot overgelaten. Mocht je ergens niet uitkomen, dan staan je YOBZ-collega’s voor je klaar om te sparren over je vraagstuk. En wat ook erg fijn is: als je geen opdracht hebt, krijg je wel gewoon je salaris. Een stuk meer zekerheid dus dan wanneer je er bijvoorbeeld voor kiest om te werken als zzp’er. En dan hebben we het nog niet gehad over alle andere leuke arbeidsvoorwaarden!
De keuze is reuze
Omdat er zoveel vraag is naar interim recruiters zijn er enorm veel opdrachten beschikbaar. En dat betekent dat er genoeg te kiezen valt: van werving en selectie tot recruitment marketing tot de implementatie van een nieuw ATS. Of misschien moet het recruitmentproces nog vormgegeven worden. Niets is te gek en je bent dus niet zomaar uitgekeken 😉 Ik ben voor nu nog lekker bezig met mijn projecten bij BME Bouwmaten, maar wie weet wat de volgende opdracht gaat zijn.