Professional Program

Het programma

Als Interim Recruiter met één tot twee jaar recruitment ervaring, start je in ons Professional Program. De eerste stappen heb jij al gezet in het recruitment vak, een hele mooie basis aan kennis. Ons programma geeft een verdiepingsslag hierop. 

Ieder half jaar start er een Professional Program, met acht tot tien Interim Recruiters. Vaak ben je al een aantal maanden aan de slag bij YOBZ. Je start met een Interim opdracht, en één dag per maand volg je training. Het programma bestaat uit zeven trainingen in zeven maanden. Lees hieronder meer over de modules.

Volgend Professional Program
starT 1 maart 2023

Het Professional Program start altijd op 1 maart en 1 september, en duurt zeven maanden. Ben jij al eerder dan 1 maart beschikbaar? Fijn! Je kunt iedere maand bij ons starten met werken. 

0
collega's gingen je voor!
0
plekken beschikbaar

Professioneel communiceren met je opdrachtgever

Het interim vak vraagt om zelfstartende skills. Jouw opdrachtgever heeft een uitdaging die zij z.s.m. opgelost willen hebben, daarom ben jij tenslotte ingehuurd. Alleen moet jij jezelf eerst de organisatie eigen maken en het recruitmentvraag goed helder krijgen. 

Tijdens deze training zoomen we in op drie belangrijke aspecten: jouw tijdbesteding, de recruitmentfunnels en de communicatie met jouw opdrachtgever. 

Bouwen en onderhouden van een talentpool

Als Interim Recruiter bouw je al snel een talentpool op. Je spreekt namelijk continu kandidaten voor (verschillende) functies. Niet iedereen staat nu open voor een nieuwe baan, of sluit toch net niet voldoende aan op de huidige functie.

Dit is wel een groep van geschikte en gemotiveerde kandidaten. Mensen die je op het moment dat je een relevante vacature hebt kunt benaderen. Dat scheelt weer searchen of campagnes. Hoe richt je zo’n talentpool het beste in, welke tools kun je gebruiken, en hoe zorg je dat je hun aan de organisatie bindt?

Vacature intake en wervingsadvies

Een wervingsadvies geeft jou regie en schept helderheid naar de opdrachtgever. In plaats van hard te gaan rennen op basis van een functieprofiel, nemen wij je mee hoe je met een vacature intake een gericht wervingsadvies m.b.t. je doelgroep op kunt stellen. Met een goede vacature intake heb je de helft minder wervingsinspanningen nodig en stel je je op als sparringpartner. Dan kun je weer tijd besteden aan andere wervingsacties of wellicht wel Employer branding. 

Optimaliseren van vacatureteksten en creatief schrijven

De gemiddelde aandacht spanne is vastgesteld op acht seconden. Zolang kun je je aandacht onafgebroken richten op iets of iemand. Daarna dwalen je gedachten weer af, op zoek naar je telefoon of to do list. Om de aandacht van een lezer te vangen heb je dus een goede en onderscheidende tekst nodig. 

Hoe spreek je jouw doelgroep op de juiste manier aan, en hoe schrijf je een onderscheidende tekst. Daarnaast gaan we aan de slag met SEO (search engine optimization). Hoe zorg je ervoor dat de vacaturetekst optimaal vindbaar is in Google?

Telefonisch screenen en competentiegericht interviewen

Wat is belangrijk in een cv? Wat is zichtbaar, maar wees ook alert op wat een kandidaat weglaat en waarom? Met deze vragen in je achterhoofd start je een telefonisch intakegesprek. Hoe stel je gericht in een kort telefonisch gesprek (pre-screening) de juiste vragen. Ook trainen we een aantal live gesprekken. Er zijn verschillende methodes om gesprekken te voeren, bijv. de STAR methodiek.

Searchen

Slim en gericht searchen maken wervingssucces heel maakbaar. Searchen gaat over zoeken met behulp van Facebook, LinkedIn, Google, Twitter, Boolean Logic maar ook over cv-databases en andere slimme manieren om talent te spotten. Tijdens deze training geven we inzicht in de verschillende mogelijkheden en de toepasbaarheid hiervan. Hoe benader je kandidaten via LinkedIn, hoe stel je een searchstring op, en welke kanalen gebruik je allemaal?

Introductie tot Recruitment Marketing

Als je ergens start als Interim Recruiter zul je de term ongetwijfeld tegen komen; recruitmentmarketing. In de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd in het vak. Het vak van recruiter kruipt steeds dichter tegen het marketing vak aan. Het is dan ook handig om de beginselen van recruitmentmarketing in ieder geval te kennen. 

Wij hebben ook een podcast over de rol van recruiter vs. recruitment marketeer, luister de podcast hier

Masterclasses

Gefeliciteerd! Je hebt het Professional Program afgerond. Uitgeleerd ben je zeker nog niet. Dat ben je volgens ons overigens nooit. 

Na het programma hebben wij een breed aanbod aan Masterclasses. Van het opstellen van een goede candidate experience, optimale content marketing tot projectmanagement. Het is maar net waar jouw behoefte aan ontwikkeling en expertise ligt.

Sign in

Sign Up

Forgotten Password

Open chat
App met Jesper
YOBZ
Leuk je te ontmoeten! Waar kan ik je bij helpen?